اعتصاب غذا آری! روزه سیاسی خیر!

تگها |۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه
همانطور که می دانیم، دوازده روز از آغاز به اعتصاب غذای ۱۷ زندانی و مبارز سیاسی شامل رهبران جنبش دانشجویی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در اعتراض به شرایط تاسف بار زندان میگذرد. در حالی که ۱۴ تن از این عزیزان به اعتصاب غذای تر خود ادامه میدهند و تنها مایعات مینوشند، اکنون دو روز است که سه نفر از زندانیان، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، و مجید توکلی به “اعتصاب غذای خشک” دست زده اند و حتی از پذیرفتن آب آشامیدنی نیز خودداری می کنند.

ما در عین اینکه نگران سلامتی این عزیزان هستیم، به تصمیم شان برای ادامه دادن یا قطع اعتصاب غذا احترام میگذاریم.

امروز جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه ای از مردم دعوت نموده در روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان بند ۳۵۰ اوین و خانواده های نگران آنها که به همراه عزیزانشان در اعتصاب غذا بسر می برند، "روزه سیاسی" بگیرند.

ما در گروه ۲۳ خرداد از این تصمیم و اقدام جمعی که میتواند در جهت افزایش همبستگی جنبش و مهمتر از آن، حمایت و قوت قلب دادن به زندانیان و خانواده هایشان باشد، حمایت میکنیم. اما برای ما این سوال مطرح است که در حالی که خود زندانیان عزیز با پذیرش عواقب قانونی دست زدن به اعتصاب در شرایط فعلی، آشکارا و شجاعانه اعلام «اعتصاب غذا» کرده اند، چه دلیلی دارد که جبهه مشارکت، عمل جهانی و شناخته شده‌ی «اعتصاب غذا» را قلب کند و با زدن رنگ مذهب سیاسی به آن، مردم را به «روزه سیاسی» دعوت کند؟ آیا این کار موجب تفرقه و دلسرد کردن مبارزانی که به «روزه سیاسی» هیچ اعتقادی ندارند، نمیشود؟

ما از اعتصاب غذای ۱۷ زندانی عزیز همه فعالین سبز حمایت میکنیم، نه از «روزه سیاسی» بخشی  از جنبش سبز!

شنبه ۱۶ مرداد
اعتصاب غذا آری! روزه سیاسی خیر!

5 Comments


  1. ناشناس

    تو غلط می کنی واسه خودت تز میدی تو این گیر و ویر واسه خودت گروه زدی داری اختلاف ایجاد میکنی.
    حزب مشارکت قوی ترین و پر نفوذ ترین حزب اپزیسیون ایرانه و باید نقش رهبری اون رو پذیرفت.

    ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۷

  2. ناشناس

    harf man ham migam..az khodetoon lotfan dar nayarin...roze nagirin ama shoma ham etesab koni ye rooz..pishnadate tafraghe amiz nagid lotfan

    ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۰

  3. گرگینه

    به به! به به! دیکتاتورهای آینده اینجا جمعن!

    ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۷

  4. ناشناس

    هرگونه برنامه ای باید در چارچوب رهبری مشخص باشه.

    نباید با خودسری افتضاح اسب تراوا رو دوباره تکرار کنیم.

    ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۴

  5. Nima گفته:

    یعقوب مهرنهاد (زادهٔ ۱۳۵۸ زاهدان، اعدام ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ زندان زاهدان) روزنامه نگار (خبرنگار و سرپرست روزنامه مردمسالاری در سیستان و بلوچستان)، فعال مدنی و دبیر انجمن صدای عدالت جامعه مردم جوان در زاهدان بود.

    سالگرد اعدام آقای مهر نهاد رو به تمام دوستان وبلاگ نویس تسلیت میگم

    ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۲۵