نوشته هاي سياسي احساسي چگونه به جنبش سبز ضربه مي زنند؟

تگها |۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

نوشته های سیاسی احساسی به چند شیوه گوناگون به جنبش سبز ضربه می زنند. برای نمونه
1- شما را از واقعيت دور مي كنند.
2-امكان تحليل و برنامه ريزي درست را از شما مي گيرند و تحليل شما را بر داده هاي غلط بنا مي كنند.
3-با بالا بردن سطح انتظار جامعه و ناكامي جامعه در دستيابي به اهداف بزرگش باعث ايجاد ياس در جامعه مي شوند.
4-دشمن در لباس دوست ظاهر مي شود و فرصت برنامه ريزي شما را به زمان سرگرم كردن شما به مسائل بي مايه تبديل مي كند.
5- فضاي وب را زرد و بي مايه مي كنند و باعث مي شوند تحليل هاي درست و واقعي فرصت خودنمايي نداشته باشند.

در زير هر مورد را توضيح مي دهيم:

1- شما را از واقعيت دور مي كنند: در نظر بگيريد وضعيت كنوني جنبش كه راكد و حتي نا امید کننده است، بسيار هيجاني، پرشور و آماده قيام توصيف شود و شما وضعيت توصيف شده را باور كنيد. در اين صورت ذهن شما در دنيايي سير خواهد كرد كه با محيط سياسي و اجتماعي واقعي زندگي شما تناسبي ندارد.

2-امكان تحليل و برنامه ريزي درست را از شما مي گيرند و تحليل شما را بر داده هاي غلط بنا مي كنند: با توجه به آنكه دنياي خودساخته ذهني شما با دنياي واقعي فاصله دارد، تحليل ها و برنامه هاي احتمالي شما بر اساس داده هايي خواهد بود كه به آنها باور داريد و نه بر اساس داده هايي كه واقعن وجود دارند. در نظر بگيريد بر اثر تبليغلات غلط يا فريب كارانه شما قصد شركت در تجمعي را داريد كه به صورتي غير منتظره ولي شديد تبليغ شده است. شما ممكن است در يك صحنه از پيش طراحي شده گرفتار آييد. هوشيار باشيد.

3-با بالا بردن سطح انتظار جامعه و ناكامي جامعه در دستيابي به اهداف بزرگش باعث ايجاد ياس در حامعه مي شوند: در نظر بگيريد جامعه اي را كه بر اثر تبليغات پوشالي، خود را در يك قدمي پيروزي مي بيند ولي به خاطر حقيقت جاري در جامعه نمي تواند به اهداف بلندپروازانه و به دور از واقعيت خود برسد. چنين جامعه اي دچار چه احساس ناكامي تلخي خواهد شد! ناكامي در رسيدن به هدف خود و سرخوردگي بعد از آن.

4-دشمن در لباس دوست ظاهر مي شود و فرصت برنامه ريزي شما را به زمان سرگرم كردن شما به مسائل بي مايه تبديل مي كند: نوشته هاي سياسي احساسي فرصت بسيار مناسبي را در اختيار فريبكاران و فتنه گران قرار مي دهد تا، در لباس دوست، يا از راه مطلوب توصيف كردن وضعيت جنبش و جامعه، به شما يك فضاي ايده ال براي مبارزه را القا كنند و يا با ارايه نوشته هاي احساسي بي فايده شما را شاد و دلگرم و مجذوب خود می كنند. بدين سان فرصت برنامه ريزي شما را تبديل به زمان خواندن نوشته هاي بي مايه يا فريب كارانه خود مي كنند.
اين شيوه گاه به گاه توسط خود حكومت به كار گرفته مي شود كه به اصطلاح به آن جنجال آفريني خبري براي انحراف افكار عمومي مي گويند. اما بايد متوجه بود كه در اين روزها خطر اصلي در فضاي مجازي از جانب كساني است كه با نوشته هاي حتي به ظاهر استراتژیک خود، ولي در واقع احساسي و بي مايه، خود را دوست شما جا مي زنند و شما خواسته يا ناخواسته سرگرم آنها و مطالب آنها مي شويد و یا حتی بدتر در پی تحقق بخشیدن به پیشنهادات غیر عملی آنها بر می آیید.

5- فضاي وب را زرد و بي مايه مي كنند و باعث مي شوند تحليل هاي درست و واقعي فرصت خودنمايي نداشته باشند: در نهايت، پراكندن بيش از حد نوشته هاي سياسي احساسي در فضاي مجازي مانع ديده شدن تحليل هاي درست و واقعي مي شوند. در نظر بگيريد اگر فضاي مجازي زرد، احساسي و بي مايه گردد نه تنها نويسندگان و تحليلگران واقعي از آن فضا رانده مي شوند كه معدود تحليل هاي ارائه شده هم در لابه لاي انبوه ابراز احساسات غير واقعي و يا حتي واقعي گم خواهند شد و جايي براي ديده شدن نخواهند يافت.

باور داشته باشيد كه مبارزه ي بدون نقد، تحليل و ارزيابي مبارزه اي محكوم به شكست است. هوشيار باشيد كه اين روز ها روزهاي نقد و ارزيابي است و نه روز هاي تجمعات كور و اهداف بزرگ احساسی دست نيافتني.


1 دیدگاهنوشته هاي سياسي احساسي چگونه به جنبش سبز ضربه مي زنند؟


  1. ناشناس

    هشدار!
    با توجه به سخنان جواد لاریجانی از متفکرین کودتا مبنی بر اینکه موج دوم فتنه در راه است،لغو پروانه فعالیت دو حزب رسمی و خوش سابقه کشور یعنی مشارکت و مجاهدین انقلاب ،حبس طولانی مدت مشاوران موسوی،ممانعت از خروج رئیسجمهور محبوب دو دوره ،خاتمی ، از کشور به قصد ژاپن ، سر و صدای زیاد در باره زلزله تهران و بهانه جویی برای خارج کردن دانشجویان و اسناد دانشگاهی ، طرحهای عجیب و غریب برای افزایش جمعیت که در اصل برای سرگرم کردن مردم و غافل شدن از موضوعات روز است ، و آماده باش به نیروی نظامی کشور به بهانه جنگ آمریکا و سکوت ۱-۲ هفته ای خامنه ای وموارد متعدد دیگر نشان از وضعیت اضطراری در کشور و موج دوم ,سرکوبها که احتمالا با دستگیری سران جنبش آغاز و به تصفیه حسابهای خونین خواهد انجامید در راه است
    لذا با هوشیاری،خبر رسانی های لحظه به لحظه ، آمادگی و برنامه ریزی مانع اجرای برنامه های شوم آنها شویم و دین خودرا به کشور و شهیدان راه سبز امید و آزادی ادا کنیم
    *مابیشماریم *

    ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۹:۴۶