باز هم همدلی مردم و فراری دادن گشت ارشاد: این بار خیابان خواجه عبدالله!

تگها |۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

در عرض حدود دو ماه اخیر این شش یا هفتمین موردی است که بالشخصه از آن مطلع شده‌ام! بیش باد!

 «حوالی خواجه عبدالله ولوله ای بر پا بود. دو ماشین گشت ارشاد دختری را گرفته بودند و ماموران زن با همراهی ماموران مرد سعی داشتند وی را به زور وارد ون نیروی انتظامی کنند. دخترک با تمام وجود مانع از این کار می شد. این کشمکش ها ادامه داشت تا اینکه پس از مدتی کوتاه، مردمی که جمع شده بودند شروع به “هوو” نمودن ماموران انتظامی کردند. آخر آنچنان رفتار ماموران، آنهم با آن دخترک نحیف، تند و وحشیانه بود که مردم هم صدایشان در آمده بود. متاسفانه از این دست روایت را بسیار شنیدیم و دیدم، اما نکته تاسف برانگیز این ماجرا لحظه ای بود که مامور نیروی انتظامی از پشت بلندگوی ماشین، در پاسخ به “هوو” نمودن اعتراضی مردم؛ لفظ بسیار رکیکی را خطاب به مردم گفت.
 این کلمه آنچنان رکیک زشت و حیوانی بود که مردم بی درنگ به سمت دو خودرو حمله ور شدند. شیشه های دو ماشین را شکستند و مامورانی که جان خود را در خطر می دیدند، سوار بر آن دو خودرو، مکان را به سرعت ترک کردند.
 در آن طرف ماجرا مردم خرسند و خوشحال از نجات دادن دخترک، و خشمگین از برخورد وحشیانه ماموران با آن زن و نیز فحاشی ماموری که وظیفه اش امنیت روانی و اخلاقی جامعه بود.»

 به نقل از سحام‌نیوز
http://sahamnews.net/1391/​04/217581/

 پ.ن. یکی از دوستان می‌فرمایند شاهد چنین اتقاقی بوده‌ ولی نه مامور فحش رکیکی داده و نه مردم شیشه شکستند. ولی هو کردن و نجات دادن دختر و فرار کردن گشت ارشاد اتفاق افتاده. نمی‌توان گفت که ایا دو اتفاق در دو روز و ساعت مختلف افتاده یا اینکه روایت سحام‌نیوز با اغراق همراه است. در هر حال اصل قضیه جمع شدن مردم و هو کردن گشت ارشاد و نجات دادن آن دختر است٬ یعنی حمایت مردم از حق انتخاب پوشش و مقابله با گشت ارشاد!
 عکس مربوط به عاشورای ۸۸ است

به نقل از صفحه فیسبوک من از گشت ارشاد متنفرم
ادامه مطلب

وقتی لاله اسکندری ماموران گشت ارشاد را کتک می‌زند و نیروی انتظامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!

تگها |



 قبلا درباره ماجرای دستگیری لاله اسکندری در برج میلاد از قول دوستانی که حضور داشتند٬ نوشته بودم که خانم اسکندری برخورد محکمی با گشتی‌ها داشته. به تازگی خبری از قول سایتهای حکومتی خواندم که نشان می‌دهد قضیه بسیار فراتر بوده و ایشان با ماموران وقیح گشت ارشاد برخورد مناسبتری داشتند. شرح ماجرا از قول سایت حکومتی در پایین آورده می‌شود٬ تنها توجه دوستان را به این جلب کنم که برخلاف باور عمومی دست این حکومت برای هر کاری باز نیست و بسیاری جاها نیز مجبور است کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند. باشد که قدر قدرت و اتحادمان را بیشتر بدانیم!

 «چندی پیش مامورین ناجا که برای اجرای قانون عفاف و حجاب در محل کنسرتی حاضر شده بودند با خانم بازیگری مواجه می‌شوند که وضعیت ظاهری وی نیاز به تذکر داشت. اما این خانم بازیگر بی‌اعتنا به مامور ناجا راه خود را ادامه می‌دهد و مجددا مورد اعتراض مودبانه مامورین قرار می‌گیرد. تذکر مجدد باعث می‌شود این بازیگر نامی سینما مقابل چشم حاضرین ابتدا شروع به فحاشی کند و بعد هم با تندی و توهین به ناجا به سمت یکی از مامورین حمله ور شود و به صورت وی چنگ بزند. طبیعی است که وی دستگیر و بازداشت شود. در خبر‌ها نیز آمد که چند تن از مامورین ناجا از وی شکایت شخصی کرده‌اند. تا اینجای ماجرا آن چیزی است که در رسانه‌ها منتشر شد.
 اما سرنوشت این خانم چه شد؟ با وی چه برخوردی صورت گرفت؟ برای این تخلف محرز وی چه مجازاتی در نظر گرفته شد؟ آیا برخوردی که با وی شد می‌تواند درس عبرتی برای دیگران شود؟ آیا مر قانون و عدالت در صدور حکم قضائی برای این خانم بازیگر اعمال شده است؟ متاسفانه قانون اجرا نشد. وی برخلاف بقیه متهمین بجای بازداشتگاه به نمازخانه ناجا راهنمائی می‌شود و مدت کوتاه بازداشت خود را در آنجا بسر می‌برد. پس از دستگیری حداقل ده نفر از مسئولین تماس می‌گیرند و ناجا را تحت فشار قرار می‌دهند تا وی را آزاد کنند. نهایتا نیز وی آزاد می‌شود و مامورین ناجا مجبور می‌شوند شکایت خود را پس بگیرند.»

 با درود به خانم اسکندری که مقابل تعدی به حقوق شخصی‌شان محکم ایستادند!
 منبع خبر: http://www.teribon.ir/​archives/111747
ادامه مطلب

شرح درگیری مردم با گشت ارشاد در خیابان صفاییه قم (۸ تیر ۹۱)

تگها |
عکسی از درگیری مردم قم با گشت ارشاد

 یکی از دوستان:

 «گشت ارشاد به یک مادر با پسر و دخترش گیر میده اونا رو میخواسته بکنه تو ماشین که یه پس‌گردنی هم به دختره میزنه. که مردم میریزند وسط و شعار میدن ولش کن ولش کن و هو میکشن.
 یه ماشین سمند پلیس هم میاد. یه جوونه به یه پلیس تو این ماشین تیکه میندازه که پلیسه پیاده میشه این دو تا هم با هم درگیر میشن که مردم دوباره میان و دهن این پلیسه رو صاف میکنند. پلیسها میخواستن این پسر رو دستگیر کنند که که مردم فراریش میدن
 بعد مردم میرن جلوی ماشین گشت و مدام به ماشین میزنند که باید این چند تا رو پیاده کنی.
 یه ۳۰ ۴۰ دقیقه‌ای مینی‌ترافیکی اونجا میشه تا بلاخره گشت اونا رو پیاده کرد! (ظاهرا تاکسی‌ها جلوی حرکت ون رو گرفته بودند و هر چه پلیس میخواسته که حرکت کنند٬ حرکت نمیکردند!)

 بعد کلی نیرو کمکی پلیس اومد و با تهدید به اسپری زدن و ... مردم رو متفرق کردند.»

 تو دهنی زدن مردم به گشت ارشاد و نیروی انتظامی و فرمانده کل قوا در همه‌جای ایران شیرین است٬ اما مطمئنا در شهر قم این شیرینی صدچندان است!

 با تبریک به مردم قم و آرزوی تکرار چنین روزهای شیرین و غرورآفرینی!

فیلمی از مبارزه مردم قم با گشت ارشاد

صفحه فیسبوک من از گشت ارشاد متنفرم
ادامه مطلب