ناتوانی حجاب در مقابل جاذبه چشمان رنگی و فریبنده!

تگها ، |۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه
حزب‌اللهی میگوید حجاب برای این است که جلوی «خودنمایی» و «جلب توجه» گرفته بشود. بیاید فرض کنیم که خودنمایی و جلب‌توجه بد است و یک دختر جوان نباید کاری بکند که پسرها به سمتش جلب شوند و یک پسر جوان هم نباید سعی کند که دختران را جذب خودش بکند٬ حال تکلیف فردی که قدش از میانگین جامعه بیشتر است و به خاطر همین قد بلندش جلب توجه میکند٬ چیست؟ در جامعه‌ای که اکثر افراد چشمان تیره‌رنگ دارند٬ تکلیف دختری مانند دختر عکس بالا چیست که چشمان رنگی و جذاب دارد؟ آیا باید چشمش را درآورد؟

حتی اگر فرض کنیم که جلب‌توجه و خودنمایی بد است٬ مسلم است که از حجاب نیز کاری برنمی‌آید٬ باید به مانند طالبان نگذاشت که زنان از خانه بیرون بیایند و باید جامعه‌ ایران را حداقل صد سالی به عقب برگرداند. البته جمهوری اسلامی سی سال سعی کرد که چنین کند٬ اما به دلایل مختلف از شرایط اجتماعی گرفته تا مقاومت زنان و جوانان ناموفق بود و امروز هم آب در هاون می‌کوبد. جوانان ایران مانند جوانان باقی دنیا دوست دارند٬ زیبا و جذاب باشند و از حجاب اجباری و گشت ارشاد هم کاری برنمیاید!



ادامه مطلب

حمله مستقیم کیومرث پوراحمد به گشت ارشاد و حجاب اجباریِ جمهوری اسلامی

تگها ، |۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!
سخنان زننده و زشت فرج‌الله سلحشور سینماگر رانتی جمهوری اسلامی که سینمای ایران را فاحشه‌خانه نامید وهمچنین بازداشت و احکام سنگین سینماگرانی چون رامین پرچمی٬ جعفر پناهی٬ مرضیه وفامهر٬ موجب برانگیختن واکنشهای مختلفی از سوی هنرمندان ایرانی شد. از جمله کیومرث پوراحمد کارگردان نام‌آشنا در مصاحبه‌ای مستقیما جمهوری اسلامی و سیاستهای هنری‌اش را به باد انتقاد شدید گرفت. گشت ارشاد و حجاب اجباری سی‌ساله جمهوری اسلامی هم از انتقاد تند کیومرث پوراحمد دور نماند:

سی سال تمام هر سال تابستان طرح و برنامه و نقشه جدید به اجرا می گذارند و خانم ها را تهدید می کنند که حجابتان فلان باشد و بهمان باشد و.. هر سال هم برنامه جدیدی در این راستا کشف میکنند مثلا پارسال پیرارسال کشف کردند که چکمه روی شلوار، ضد اسلامی است و... اما آیا موفق شدند پوشش زنان را یکدست کنند؟ نه روز به روز ناموفق تر شدند؛من نمیدانم چه اصراری دارند بر راه غلط خود پافشاری کنند.

با اتحاد و نیروی جمعی حق انتخاب پوشش را به دست خواهیم آورد!
صفحه تجربه‌ها و راهکارهای مبارزه با گشت ارشاد


ادامه مطلب

جشنواره فیلم کوتاه در سینما آزادی تهران و گشت ارشاد خر در چمن!

تگها ، |۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه


بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه از تاریخ سه‌شنبه ۱۹ مهر لغایت یک‌شنبه ۲۴ مهر در سینما آزادی و خانه هنرمندان در حال برگزاری است. یکی از دوستان از حضور فعال گشت ارشاد در روز اول جشنواره (سه‌شنبه گذشته) و حضور کم‌رنگترشان در روز دوم جشنواره گزارشی داده که در زیر خواهید خواند. ظاهرا به علت اعتراض مسوولین جشنواره و همینطور مردم گشت ارشاد در روزهای بعد حضوری نداشته است.

-فعلا که [گشت ارشادی‌ها] جای خوب پیدا کردن. اومدن جلوی سینما آزادی اونم با چند تا ون. جشنواره فیلم کوتاهه.
اونام که عاشق تیپ های هنری و متفاوت بچه های هنرین. عین خری که ول کنی توی چمن دارن حال میکنن.
مشکل بی شعوری این گشتیاس
اطلاع رسانی به بچه ها کمک میکنه برای اذیت نشدن ولی اون نامردا تا تو حلق سینما اومدن و هیچ کسی نمیتونه بدون رد شدن از کنارشون بره تو سینما.
گرچه چند بار برگزار کننده ها هم ازشون خواستن که نکنن این کار رو ولی واقعا خیلی خرن
دیشب [سه‌شنبه] که سه تا ون رو توی 2 ساعت پر کردن بردن
وزرا هم که همون بغله زود پیاده میکنن دوستان رو و بر میگردن
البته امشب [چهارشنبه] که اونجا بودم تعدادشون خیلی کم شده بود و به ندرت میومدن و میرفتن
مثل اینکه اعتراض های دیروز بهشون اثر کرده بود
تا ببینیم فردا چه می شود!

دوستمان امروز جمعه از توقف فعالیت گشت ارشاد خبر داد!

من دیگه (روزهای پنج‌شنبه و جمعه) چیزی ندیدم
مثل اینکه همون روز اول (سه‌شنبه) زیادی ضایع شده بودن
چون هم مردم خیلی بد بهشون نگاه میکردن هم برگزار کننده ها هم به حرفای ما توجه کردن و کلا قضیشون جمع شد
البته مطمئنا بعد از جشنواره که فردا تموم میشه دوباره پاتوقشون همون جاست
چون کلا دم در سینما آزادی همیشه هستن

به صفحه فیسبوک تجربه‌ها و راهکارهای گشت ارشاد بپیوندید!


ادامه مطلب

بازخرید اجباری ۳۰ زن راننده اتوبوس های BRT

تگها |۱۳۹۰ مهر ۲۰, چهارشنبه
اگر در جایی جمهوری اسلامی مزاحمتی برای زنان و مردم درست نکرد٬ فریب نخورید! دیر یا زود برادران و خواهران حزب‌الله جبران خواهند کرد!
۳۱ زن راننده بی‌آر‌تی به صورت اجباری بازخرید و از کار بیکار شده‌اند. فرحناز شیری اولین راننده زن خطوط بی‌آر‌تی که زمانی از دست شهردار لوح تقدیر گرفته بود٬ ماههاست که از کار بیکار شده است!

متن کامل خبر
Link
به صفحه فیسبوک تجربه‌ها و راهکارهای مبارزه با گشت ارشاد بپیوندید

ادامه مطلب

زنان فوتبالیست نایب قهرمان غرب آسیا شدند! به امید پیروزی‌شان بر پوشش اجباری و بانیان آن!

تگها |
دقایقی پیش تیم ملی فوتبال زنان ایران در یک بازی نفس‌گیر و در حالیکه در نود دقیقه به نتیجه دو بر دو با میزبان رقابتها امارات رسیده بودند٬ در ضربات پنالتی موفق نبودند و به مقام نایب قهرمانی منطقه غرب آسیا رسید.
به امید روزی که این عزیزان بتوانند با انتخاب نوع پوششان٬ آزادانه و راحت به ورزش مورد‌علاقه‌شان بپردازند.


ادامه مطلب

روسری رقصنده در باد! سه پوستر در حمایت از طرح ۵*۵ در مخالفت عملی با حجاب اجباری

تگها ، |۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه



سه پوستر از صفحه هنر عکاسی در حمایت از طرح ۵*۵

«پنج‌شنبه‌ها، راس ساعت پنج، به مدت پنج ثانیه، پوشش اجباری رو از سر برمی‌داریم و موهامون رو یه هوایی می‌دیم. بعد غرق لذت... هرچند می‌دونیم حرکت خیلی خیلی کوچیکی بوده... اما با علم به این که داریم قدم‌های اول یه راه طولانی رو برمی‌داریم... در حالی که ته قلبمون احساس غرور و شعف می‌کنیم به راهمون ادامه می‌دیم»

صفحه تجربه‌ها و راهکارهای مبارزه با گشت ارشاد






ادامه مطلب